När energin och lusten är på plats så kör jag…

Publicerat: 27 januari, 2013 i #Blogg100, Tankar, Träning

Det finns inget som påverkar min träning så mycket som min egen mentala inställning. Det är nästan så att jag överväger att låta bli att träna då jag är alltför negativ i mina tankar. Då energin och självkänslan är ur balans upplever jag att jag behöver pyssla om mig själv på ett annat sätt, genom att lyfta mig själv och göra saker som bäddar in själen och det sårbara. Dessa dagar kan det vara på sin plats att köra någon form av meditation, powerwalk eller dans. De funkar i alla falla för mig. Men allt är ju så individuellt så ha som regel att göra det som har minst motstånd, oftast väljer jag att göra något mindre prestationsinriktat. Jag sätter inga mål, jag gör det mer lustfyllt. Med mjuk och följsam energi.

Idag hade jag energin och då passade på att löpträna 8 km i snömodd. Jag kände av gårdagens benpass och tog det hyfsat lugnt. Jag är en mjuk coach mot mig själv. Jag kör då lust och energi finns och tar det lite lugnare då det tar emot. Jag tror på att lyssna på kroppens alla signaler och att göra lusten till motorn.

För att få energin behöver jag tänka på att hålla livet i balans, sömn, kost och god planering är grundpelarna.

Kommande vecka blir det följande upplägg på min träningsvecka:

Måndag: Core, axlar, bröst – Kvällspass

Tisdag: Löpning – långdistans – Kvällspass

Onsdag: Simning 1,2 km 25% crawl – Dagpass 14.00

Torsdag: Löpning – Intervall – Morgonpass

Fredag: Styrka Ben – Rygg – Dagpass – 16.00

Lördag: Vila

Söndag: Spinning – Morgonpass

Kommentera

