Att hitta rytmen i vardagen

Publicerat: 25 januari, 2013 i Relationer, Tankar, Träning

Det är en utmaning för oss alla att få den där balansen i livet. Att hinna med tid för sig själv och träning får alldeles för ofta strykas från kalendern. Men jag har just nu förmånen att ha en rätt flexibel vardag så jag passar på att utnyttja det på bästa sätt.

Igår vart det en skön mix av allt, frukostseminarium om hur man bygger lönsamma relationer, anordnad av BVD och Smicker. Sen jobb ett par timmar. Klockan två smet jag iväg till Forsgrénska och simmade 50 längder varav 25 % var crawl. Strategin är att öka 10 längder per gång upp till 2 km. Planen är också att öka crawlen till 100 % så småningom (lagom till sommaren). Jag ska simma en gång i veckan. När jag är där alltså på 2 km ska jag börja tänka på att öka takten.

Avslutade med några timmars jobb och sen var det dags för att ta ett glas vin på Malmen med en vän. Känner att balansen blev bra den här dagen. Känner att det är rätt lyxigt att vara konsult och att småbarnstiden är förbi. Känner mig härligt fri, njuter. Självklart kommer det dagar då jag sliter mitt hår över ekonomi och andra utmaningar. Men att bara stanna upp här…i det som är bra…det är meningsfullt. Do That.

#Blogg100

kommentarer
  1. marvew skriver:

    Klokt. En bra dag som en förebild för andra bra dagar.

Kommentera

