Vila…

Publicerat: 21 januari, 2013 i Relationer

…det är tricket.

Började fredagsmorgonen innan helgen med att känna mig febrig och kraftlös och förstod någonstans inom mig att jag förmodligen hade kört lite för hårt ett tag. Träningen hade nog inte varit några problem om jag hade ätit och sovit ordentligt, men det var just det som jag slarvat med sista veckan. Jag visste det, men envist gick jag på som vanligt med mitt träningsschema som succesivt skulle trappas upp.

Idag känner jag mig rätt nöjd. Jag stannade upp, har vilat hela helgen och har inte belastat kroppen på något sätt förutom en stilla promenad i söndag, och idag känner jag mig laddad och redo att möta världen på alla sätt och vis. Spännande möten och kreativa processer väntar på agendan.

Så viktigt att inte ignorera signalerna då de kommer.

Ikväll ska jag köra ett pass på gymmet. Inga skador och inget ihållande har drabbat mig. Tacksam.

kommentarer
  1. marvew skriver:

    Klokt att lyssna på kroppen ibland, även om det är svårt.

Kommentera

