Löpning med nya lurar och icebug

Publicerat: 16 januari, 2013 i Relationer

Ikväll blir det 8 km löpning med mina nya lurar och Icebug. Känns otroligt viktigt med bra musik i lurarna för att jag ska få flyt i löpningen. Speciellt om jag känner mig  tung i kroppen, då blir det pådrivande hårdrock i lurarna. Hade turen att få låna ett par riktigt bra hörlurar från min son ett tag men den förmånen blev jag av med efter att jag vant mig. Efter det går det liksom inte att ha ett par standardhörlurar. Diskanten gör nästan ont i öronen. Så jag sprang iväg och köpte mig ett par Philip ActionFit för 449 kr och ljudet kom inte direkt upp i kvaliten som jag var van vid men det duger, däremot sitter de otroligt bra. Hörlurarna tål väta också så helt klart prisvärda.

Smälter fortfande middagen och väntar in lite. Ikväll längtar jag inte ut direkt. Lyckades tömma mig själv på energi i måndags (10 km) och det är väl därför det tar emot idag. Känns viktigt att hålla en bra balans; rätt kost, vila och återhämtning får avgöra om det är läge att köra det hårda passet. För min del får det även bli humöret som får avgöra ibland. Mentalt nedstämd drar ner den fysiska förmågan har jag märk, rätt logiskt. Men lyssnar man på kroppen så blir det lättare att komma igen på ett mer lustfyllt sätt. Det ska vara en inspirerande upplevelse samtidigt är min filosofi. Så ikväll blir det den korta sträckan och i lugnt tempo. Allt för att längta tillbaka.

Mina Icebug har jag köpt på Gå & Löpkliniken i Stockholm och det är verkligen förra årets bästa investering. För första gången har jag hållt i löpningen även under vintern. Annars har jag mer eller mindre lagt ner löpningen då snön kommit.

 

kommentarer
  1. marvew skriver:

    Musiken är så viktig. Den kan hjälpa och peppa men även sänka. Det är perfekt med all ny teknik där man kan ha med sig hela musiksamlingen och välja efter humör.

Kommentera

