Målet är spikat – Triathlontävling innan jag blir 50

Publicerat: 11 januari, 2013 i Träning

Jag satte ner foten. Tänkte att nu har jag gått och funderat länge nog på att det skulle vara superkul att träna Triathlon eller Multisport. Älskar ju variation, tempo och framförallt – att vara i naturen. Självklart har jag blivit inspirerad av Lisa Norden, jag går ju igång på idrottsprestationer, och hon har imponerat.  Sagt och gjort. Nu spanar jag på allt som har med sporten att göra. Är långt ifrån insatt trots mina långa erfarenhet från träningsbranschen. Så du som läser får väldigt gärna komma med goda råd.

Löpningen är igång hyffsat, första simpasset avklarat och cykel ska jag invesera i så snart snön har smält. Sen har jag bokat in José Nunez som personlig tränare för att förbereda kroppen på alla belastningar. Känner jag honom rätt kommer det bli mycket funktionellt, stabilicering, rotation, core, rörelseteknik och råtuff träning helt enkelt. Men jag är laddad och stålsatt. Det kommer bli skitkul helt enkelt.

Jag kommer att trötta ut dig som inte gillar träning och kanske inspirera dig som precis som jag, mår bra av det…

Tveka inte att haka på.

Fokus

Fokus

Kommentera

