Den tidiga hösten piskar mig i ansiktet

Publicerat: 27 augusti, 2012 i Tankar

Vad är detta? Augusti är inte ens slut och luften känns redan frostig…

Jag gillar hösten så det är inte så plågsamt för mig som det är för många andra som dyrkar sommar och värme. Men jag hade sett fram mot några soldagar till. Att få filosofera på bryggan med solens energi som bränsle. Att dra på mig sommarklänningen som smeker huden, osminkad och solkysst.

På morgonpromenaden i morse gick inte vinden att ignorera, höstvinden piskade i ansiktet. Jag fick dra huvan över huvudet och dra åt för att inte få ont i öronen. Men eftersom jag är lite annorlunda njuter jag av det, känner mig levande då jag kämpar på i motvind. Då det biter lite i kinderna och jag får ta i lite för att komma framåt.

Kanske är det positivt att jag kan njuta även av det. Förmodligen det blir lättare att leva då. För mig är det växlingarna som är tjusningen.

 

Kommentera

