Ta kontroll över dina tankar – boktips

Publicerat: 7 juni, 2012 i Böcker, Tankar, Träning

Den senaste tidens utmaningar i livet har fått mig att brottas lite med negativa tankar. När de negativa tankarna kommer går det ruskigt fort för mig att ändra sinnestillstånd. Jag kan gå ifrån att ha massor av framtidshopp till att hamna i gråtatack och hopplöshetskänsla på några sekunder. Herrejösses.

Kände härom dagen att jag verkligen behövde ta kontroll över detta. Jag vet ju att jag i grund och botten är en positiv människa, på gränsen till naiv. Min envisa tro på att det kommer att gå bra är en egenskap som jag är stolt över. Jag tycker det är mycket bättre än att vara cynisk och negativ. Men när många saker knasar sig och det gör ont av både sorg och maktlöshet så krävs det en hel del kraft för att fokusera på det positiva.

Därför vill jag tipsa om en bok som hjälpt mig: Höj din energi med Sanna Ehdin. Boken har visat sig vara ett bra verktyg för att styra om mina tankarna till positiva och sunda. Inget humflum utan realistiska exempel och enkla tankeövningar. Jag har redan haft dagar med ett leende både i själen och på läpparna, trots en del utmaningar att bemöta. Tack vara tips från boken.

Boken tar även upp motion och kost som också är viktigt för att hålla energin på topp. Att energin håller en jämn och fin nivå är avgörande för livskvaliten både fysiskt och mentalt. Lär dig allt om energisystemet, du kommer att ha nytta av det redan första dagen.

Läs boken, den har många viktiga poäng och ger dig fina verktyg direkt.

Härlig läsning

Helen

kommentarer
  1. Anette.walles skriver:

    Den ska jag läsa 🙂 tack för tipset.

    • Helen Lundberg skriver:

      Så lite så. Blir mer och mer kär i boken. Den är välskriven och med massor av sanningar som viktiga. Om tankar, kost och inställning till livet. Rekommenderar den varmt.

Kommentera

