Vad är Livsklok

Publicerat: 23 mars, 2012 i Kärlek, Relationer, Tankar
Etiketter:, , ,

Att vara Livsklok

För mig betyder Livsklok att ta hand om sitt hjärtas röst och att respektera, lyssna, visa uppskattning och att vara kärleksfull mot sin omgivning,  i relationer till andra människor och miljön. Att lyssna då kroppen säger nej. Att gå den väg som känns rätt både i kropp och själ. Att lita på sin inre röst och funderar på vad den vill säga, när den är rädd, visar ångest, blir arg eller ledsen. Sen även funderar många varv på när du mår som bäst, vad som får dig att skratta och vad får dig att njuta – för det är här du tankar din energi och kraft. Dessa stunden ska planeras och aldrig försakas. Att vara livsklok för mig handlar om att hämta hem lika mycket energi som man tar, det gäller både den egna kroppen och miljön. Som Auberginerna, som har stor respekt för naturen. De ser till att det alltid finns något kvar som kan gro, äter de upp något planterar de nytt.

kommentarer
  1. […] på nätet. Tyvärr upptäckte hon tävlingen för sent, men hon skrev bland annat detta i ett tankeväckande inlägg på sin blogg: Att vara livsklok för mig handlar om att hämta hem lika mycket energi som man tar, […]

  2. Lotta Abrahamsson skriver:

    Hej Helen!

    Åh, vilket fint inlägg, jag känner mig hedrad att min tävling på LIVSKLOK inspirerade dig till detta. Tyvärr vann du inget den här gången, men jag har länkat till det här inlägget och H&C Lundbergs blogg, du kan se det här: http://livsklok.se/grattis-eva-och-gunilla Där finns också möjlighet för ett litet ”tröstpris” för dig, och andra som hittar dit:)

    Allt gott från Lotta

Kommentera

