Kärlek till dig som hittade min mobil

Publicerat: 2 mars, 2012 i Familj, Filmer, Kärlek, Relationer, Tankar

Jag och Jocke bestämde oss för att gå på bio och vi började med att köpa biljetterna på Filmstaden Söder. Medans vi väntade på att filmen skulle börja åt vi lite tackos, drack ett glas rött, lyssnade på lite jazz spontant sen iväg  för att köpa lite popcorn och hinna gå på toaletten, filmen skulle vara närmare två timmar lång så det va nödvändigt.

När jag väl sätter mig ner på min plats i biosalongen och tänkte stänga av mobilen upptäcker jag att den är borta. Förtvivlad börjar jag att leta i alla fickor och Jocke ringer den för att höra om vi hör signalen. Då svarade Cimon, min son, i min mobil. Gissa om vi såg förvånade ut. Han berättar att han har mobilen och är på väg hem och vi bestämmer att vi ska åka förbi hemma hos honom och hämta den sen. Bion hade börjat så vi kunde inte prata så länge för att ta reda på hur mobilen hamnat där. Gissa om vi undrade.

När vi väl hämtade mobilen berättade Cimon att det var en kvinna med två barn som hittat mobilen på toaletten. Hon ringde de sist ringda numret och kom då fram till Cimon. Cimon va precis vid Skrapan och mötte upp mamman med min mobil.

Detta hinner alltså hända från det att jag går på toaletten, köper popcorn och sätter mig i salongen.

Jag känner mig så förbannat tacksam för att det finns bra människor och att just denna fina människa hittade min mobil.

Vet inte vad du heter, men du kanske ser eller läser detta någon dag.

Tack och stor varm kram.

Kommentera

