Rutiner

Publicerat: 9 december, 2011 i Relationer

Så förbannat skönt att falla in i rutiner. Att bara titta på punktlistan som jag har skrivit dagen innan och bocka av…Jag är medveten om att det är bland det osexigaste somliga vet, (bland annat min sambo) men för mig känns det oerhört viktigt. Jag tror att jag är som mest stressed då jag inte har rutiner, då dagarna bara flyter på utan någon plan eller struktur. Detta skapar verklingen en inre stress hos mig. Det får mig att känna mig fyrkantig, för jag blir verkligen omtumlad då det plötsligt händer något som jag inte planerat. Då känns det  som att någon har snurrat runt mig ett par varv och att jag därefter inte vet riktigt vart jag är…Jag tappar läget i strukturen. Strukturfascisten. Jag tränar dagligen på att bli mer spontan och öppen, för jag förstår att det är en styrka att kunna byta riktning och vara lite flexibel. Men samtidigt vill jag vara där, i min trygga vagga med fasta ramar.

Undrar om detta kan vara en släng av bokstavskombination eller om det är fullt normalt?

Idag ser min dag ut så här:

05.30: Klockan ringer

06..45: Affärsnätverkande frukostmöte

09.15: Genomgång av mail

10.00: Färdigställa ett Nyhetsbrev till uppdragsgivare – sista korrekturet går iväg.

12.00 Lunch med sambo

13.00 Skriva offert till kommande uppdrag

15.00 Bokföring. Fredagsrutiner.

17.00 Idag är sambon på Julfest så då kommer jag göra researcharbete för en kommande artikel till företagsbloggen.

Sen är det bannemej fredag och IDOL. Får väl erkänna att jag är lite förlorad i just det programmet. Skulle någon i familjen mot förmodan komma och sätta på en film eller byta kanal – ja då förstår ni vad som uppstår…

Ha en skön helg, kram Helen

Kommentera

