Fulgråt till Svinlängorna

Publicerat: 17 november, 2011 i Familj, Filmer, Relationer
Etiketter:

Tehilla BladEn av fördelarna med att vara nedbäddad och sjuk är att man kan beta av lite filmer som man är själv om att vilja se. En film som jag sparat väldigt länge är Svinlängorna. Jag visste att jag skulle bli berörd, jag visste att den skulle göra ont, jag visste att fler i min familj borde se den.

Jag tror inte att jag gråtit så mycket till en film i hela mitt liv. Snörvelgråt. Pernilla August är verkligen en fantastisk regisör. Skådespelet är storslaget. Men sen är den prisad flera gånger om också. Om du inte har sett den. Gör det. Säger hon med gråtsvulna ögon. Phu.

Se rollistan här: http://www.imdb.com/title/tt1437366/

Kommentera

