Cimon vann Guldpennan – Blog Awards

Publicerat: 19 september, 2011 i Relationer

Ni anar nog hur skönt det kändes att Cimon tog hem detta pris. Cimon skriver texter som berör på djupet. Jag vet inte hur många gånger jag har suttit och läst hans texter och tårarna bara rullar ner för kinden eller skrattar så att jag kiknar. Självklart blir allt extra känsligt då man är mamma, men det är verkligen inte endast det. Han har förmågan då han skapar, både i bild och i text. Han beskriver känslor så att sinne och kropp griper tag i hela hjärttrackten. Cimon är  iaktagande, naken och sårbar i sina texter. Är han förbannad, deprimerad, lycklig eller sårad visar han det och det är det som jag tror har varit så befriande för hans läsare. Cimon gör det tillåtet att känna och vara svag, han målar inte upp osanna bilder av lyx och glamor även om han kan ta på sig rollen som Rockstjärna ibland, men vem vill inte vara det, ibland. För att sen falla ner i melankoliska funderingar över livet.

Grattis – du har verkligen fått överbevisa flera gånger om.

Jag kan inte nog uttrycka hur stolt jag är.

Kram Mamma

kommentarer
  1. Lotta Westberg skriver:

    Ja, det var jätteroligt! Och välförtjänt! Han har verkligen utvecklats i sitt skrivande.
    Jag förstår att du är en stolt mamma 🙂

Kommentera

