Vårruset, tjejer tjejer och TANTER

Publicerat: 25 maj, 2011 i Relationer, Tankar, Träning
Etiketter:, , ,

Vilket häftigt evenemange. Jösses vilket tryck och vad fint arrangerat. Sen tycker jag att det kom lagomt med regn. Visserligen lätt för mig att säga som inte hade bokat någon picknick efteråt. Det va ju bara jag och grannen. Nästa år ska vi försöka få tillhöra eller skapa en hel grupp och köra hela rejset med picknicken efteråt. Det verkade riktigt mysigt. Liiite kallt och blött just denna gång, men nästa år.

Regn gör ju att luften blir mer syrerik, vilket behövdes när tanterna som hade bestämt sig för att promenera och snacka lite ditten och datten mitt i spåret gjorde så hela springklungan nästan seriekrockade. Sen hade de mage att se sura ut då man for in i ryggen på dem. Hmf. Jag får verkligen hybris. Kan man inte respektera andra och köra i den gruppen man tillhör, borde man portas. Hur tänker tanterna? Kan man inte åtminstånde gå till höger då man nu prompt måste promenera runt i Springgruppen.  Det finns verkligen tanter i alla åldrar, tanter för mig har inget med åldern att göra utan det har att göra med hur tråkigt egoistiska och trångsynta tankar man har. Orkar man inte springa startar man i gå-gruppen, har man stavar och hund startar man i gå-gruppen, har man blindkäpp är det likadant. FRADGA…jo jag vet.

Nåja, nog om det.  Annars va det fantastiskt att vara delaktig i denna aktivitet för hälsan skull. Vilken energi. Love it. Fick verkligen mersmak så nu ska jag boka in mig på Midnattsloppet och  Tjejmilen.

Detta bildspel kräver JavaScript.

kommentarer
  1. Petra skriver:

    som sagt – det är bara att köra på då du har inspirationen på topp! Anmäl dig och grannen och sedan är det bara att njuta. lycka till 🙂

Kommentera

