Jag tror jag är kär

Publicerat: 10 maj, 2011 i Böcker, Tankar
Etiketter:, ,

Jag blir verkligen lycklig när jag hittar något som griper tag i mig. Har den dessutom   många spännande sidor så vet man ju att det kommer att hålla i sig ett tag. Ni vet, när man riktigt längtar efter att få till de där stunderna. Djupt nedsjunken i en skön fotölj, i solstolen på altan, innan man sluter ögonen för sömn eller till den långa frukosten på söndagarna.

Som ni förstår är det dags för mig att presentera en ny bok. Boken har jag inte köpt själv utan det är min kära son Cimon som glömt kvar den här. Nu är den min, för en stund. Boken heter: Konsten att få mentala superkrafter. Skriven av Henrik Fexeus. Jag har bara kommit till en fjärdedel då jag känner att jag börjar bli lite kär. Han skriver tillgängligt, intressant och med massor av humor. En viktig sak som han belyser redan från början är hur rädslor förtar kreativitet. Boken handlar mycket om hur man hanterar sin kreativitet.

Han skriver: Hänger rädsla ihop med kreativitet? Absolut. De har en omvänd relation: när den ena är stark är den andra svag.

Och det stämmer så väl, rädslor och stress kan verkligen vara förödande för kreativiten. Henrik ger flera tips om hur man kan hitta flytet och väcka sin egen kreativa superkraft. För vi har den allihopa inom oss. Vi behöver bara våga släppa fram den.

Jag vill inte avslöja för mycket, spring och köp den, den måste upplevas.

/Helen

kommentarer
  1. Underbart! Tack för tipset.

    Jag kan leva mig in i känslan av att en känsla griper tag i mig…I love it.
    Kul att du tittade in hos mig.

    Varmt välkommen tillbaka.
    Kram

    Linda

    (Den nakna coachen)

Kommentera

