Nätverka mera

Publicerat: 28 mars, 2011 i Tankar

Jag sitter i bilen på väg hem och har den rejält pulshöjande kanalen inställd. Ibland känns det bara jobbigt (tantvarning) och ibland känns det helt rätt.  Jag höjer volymen, tar in varenda ton och njuter. Drömmer mig bort. Ser mig själv stå och hoppa i takt med musiken…kroppen spritter av energi.

Man skulle kunna tro att våren har gjort sitt och att det är solen och den nästan snöfria gatan som bidrar. Så skulle det kunna vara – men idag har denna fantastiska vårdag fått en ytterligare faktor som ger energi.

Jag har nämligen varit på ett nätverksmöte som Sophia Sundberg anordnat. Jag fick äran och möjligheten att delta på Sophia födelsdagslunch. Vi var hela 18 stycken affärskvinnor och två män som njöt av den härliga utsikten och miljön som Sjöpaviljongen i Alvik erbjuder.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Vilken överraskande härlig start på veckan.  Att mötas, se varandra i ögonen, ta i hand, byta visitkort ha ett kortare samtal eller mer fördjupade samtal då man känner att man möts på fler plan.  Det kan vara affärsmässigt och det kan vara personliga intressen, allt är tillåtet. Det är verkligen riktigt givande.

Tack Sophia för den möjligheten. Tack alla trevliga och driftiga kvinnor och män för energin jag fick med mig som en start på veckan.

Food for Life – Mita Magnusson

Ekonomiteamet – Tiina Fredriksson

Classic Style – Marie Söderberg

DW Servisekoncept – Dorota Wojtal

QraLiv – Helena Silver och Gunilla Hassmén

Lfv – Louise Westberg

Vascaia– Eleine Iggström

Malloe Kroppsterapi – Marie-Louise Edman

Pixpro – Peter Watz

På återseende

Helen Lundberg

Kommentera

