Våga

Publicerat: 16 mars, 2011 i Relationer, Tankar
Etiketter:, ,

Att våga släppa taget om trygghetszonen är stort och modigt men också väldigt utvecklande. I detta skede växer man och man lär sig känna sig själv lite till. Att våga släppa trygghetszonen och verkligen fundera länge och väl på: Vad vill jag. Det är något vi alla borde göra med jämna mellanrum.

Är den vägen jag valt den vägen som leder mig mot mina uppsatta mål. För du har väl uppsatta mål? Jag säger som Tina Thörner: ”utan en karta på vart du är och ska, kan du inte navigera”

Min målbild av mig själv i framtiden var att jag arbetade fritt och självständingt. Jag utvecklas inom mitt intressseområde, jag skriver och läser mycket och har möjligheten till att resa mycket. Jag kan välja om jag vill jobba hemma eller om jag vill sitta i mitt team. Ibland är jag mitt i naturen eller sitter jag vid havet. Ibland är jag mitt i stortstaden där det pulserar kreativitet. Jag påverkar mitt eget tempo.

Jag har påbörjat min resa dit. En och en annan kompromiss på vägen är jag beredd att ta, men det slutliga målet ska likna min målbild väldigt mycket.

Vi har inte alla förmågan eller möjligheten att välja att våga just nu, men jag tror att det är viktigt att åtminstånde överväga tanken. Lyssnar på sig själv. Är jag på rätt väg…

Kommentera

