Vårruset 2011

Publicerat: 15 mars, 2011 i Relationer, Träning

Träningen är igång och jag känner mig mer taggad än på mycket länge. Under en lång tid har kraften och energin inte funnits att hämta. Ibland räcker energin inte riktigt hela vägen och då blir det att man prioriterar fel saker.

De värsta energibovarna är stress, oro för framtid, barn och ekonomi. Hänger det över en så blir det svårt att unna sig lyxen att tänka på sig själv, trots att vi oftast är medvetna om att det är just det vi behöver för att orka hela vägen.

Men nu är jag igång och jag har med mig grannen. Vi har redan tränat tre gånger och har hela elva veckor kvar att bli i toppform. Vi tränar efter programmet jag hittade på Vårrusets hemsida. Ikväll blir det 40 minuters powerwalk. Känns riktigt bra.

kommentarer
  1. Miss F skriver:

    Vårruset?! Vad duktig du är då! Själv så springer jag inte. Tycker att det är sååå trist.

    • H&C Lundbergs skriver:

      Tack. Älskar att vara nära naturer på alla sätt och vis. Plus att jag inte behöver passa tider…Frihet är den största anledningen till att löpning passar mig. Men du kör ju pass för fullt så jag förstår om du inte hinner med 🙂

Kommentera

