Upprepa din önskan

Publicerat: 14 mars, 2011 i Relationer, Tankar

Ett hus vid stranden är en dröm jag återkommer till väldigt ofta. Igår såg jag filmen Hämnden med Persbrant och blev påmind igen. Föresten. Vilken bra film, bra handling, bra budskap, bra foto, skön musik. Den satt också kvar på näthinnan långt efteråt. Men hur som helst. De var huset vid stranden i filmen som fick mig att återgå till min längtan och dröm.

Jag upprepar min önskan , blundar och känner känslan. Känslan att få vakna med havet som utsikt, äta frukost till bruset från havet. När jag går ner från husets trappa känner jag att solens strålar har värmt upp det lena räcket som leder mig ner. Jag ställer mig vid strandkanten och andas in doften av tång och min familj skrattar och leker i bakgrunden. Jag får endorfiner att flöda genom min kropp.

Långsamt styr det undermedvetna stegen mot det jag önskar starkt.

Kommentera

